marți, 27 octombrie 2009

DULCEATA DE GUTUI


Am primit niste gutui cam 1 kil..Sa fac dulceata ,mi-am zis.De la zis pana la facut a trecut o saptamana[sa se ingalbeneasca ele,gutuile].Bine si acum sa vedem ce am facut:am curatat gutuile si le-am taiat sferturi pe care le puneam repede in apa rece sa nu cumva sa se innegreasca.Am pus intr-o cratita gutuile asa primenite si am adaugat apa cat sa le acopere apoi la fiert cu ele pana intra furculita in ele.Sa nu va treaca prin cap ca fierb greu,inselatoare fiind duritatea lor cand sunt crude.Cand se racesc doamnele gutui se taie cubulete.Apa in care au fiert am folosit-o la suc pentru baietelul meu.Asta va spun altadata ...Intre timp am fiert 1 kilogram zahar cu 3 pahare apa pana pana cand picaturile de sirop luate in lingurita si puse pe o farfuriuta cu apa stau locului si nu se imprastie.Am pus cubuletele de gutui si o lamaie taiata subtire in sirop si am lasat sa fiarba cam zece minute.Fierbinte in borcane spalate si uscate...Cucoanele di la 1900 ar muri de ciuda daca nu ar fi deja oale si ulcele...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu